איטום ובידוד גגות רעפים

איטום ובידוד הם דברים חשובים מאוד בכל מבנה, פרטי, מסחרי או ציבורי. אלו הם מושגים שונים, אך הם משתלבים אחד בשני. איטום מונע נזילות מים במבנה, דבר שיכול להיות הרסני מאוד למבנה. בידוד מאפשר לשמור על טמפרטורה נעימה ויעילות אנרגטית במבנה.
ההיבטים של איטום ובידוד הם חלק חשוב בכל פרויקט בניה או שיפוצים, ויש לפנות לקבלנים המתמחים בתחום על מנת לקבל את הפתרון המקצועי והטוב ביותר

איטום מבנים

איטום הוא מילה כללית, תחתיה ישנו עולם ומלואו של פתרונות איטום, טכניקות עבודה וחומרים שונים. כל מבנה דורש פתרונות אחרים של איטום גגות, איטום חלונות, איטום קירות ואיטום מרתפים. אם נזלזל בדברים הללו, או נעשה אותם באמצעות חובבנים, אנו נשלם על זה מחיר יקר. חדירות המים למבנה יגרמו לתופעות בלאי רבות ונזק לתשתיות הבטון. זה עלול להתבטא בקילופי טייח והופעת עובש על הקירות, אך הבעיות האמתיות הן כאשר המים מגיעים לתשתיות הברזל של הבטון. הם גורמים להתחמצנות והתרחבות, והדבר מביא לסדקים בבטון והחלשת המבנה. זוהי סכנה גדולה בטווח הארוך.

בעיות איטום יכולות להיות בעיות שקשה מאוד לתקן, ולכן חשוב לעשות את העבודה בצורה יסודית ותקנית כבר בעת בניית המבנה. קבלני איטום מקצועיים המקפידים על איטום על פי התקנים יעניקו לכם פתרון לשנים ארוכות, תוך כדי חיסכון בהוצאות התחזוקה.
קבלני איטום עושים שימוש במבחר טכניקות עבודה ומוצרי איטום על מנת לבצע איטום גגות, איטום חלונות, קירות ומרתפים. הם מעניקים פתרון לתפרי התפשטות ולכל צורך מיוחד במבנה באמצעות חומרים מתאימים וטכניקות עבודה נכונות.

נושא האיטום הוא נושא מורכב, ויש לתת גם תשומת לב לשיפועים ומרזבים. חשוב למנוע הצטברות מים ולסייע למים להתנקז.
למרות שאת פתרונות האיטום יש לעשות כבר בשלב הבנייה, לאורך זמן עלולות להתגלות בעיות איטום כתוצאה מבלאי טבעי של חומרי האיטום. גם במקרים אלו יש לפנות לקבלני איטום מקצועיים על מנת להעניק פתרון יסודי לבעיה.

בידוד מבנים

ולא רק על איטום עליכם לחשוב אלא גם על בידוד. הגגות והקירות החיצונים חשופים לפגעי מזג האוויר. כאשר בישראל הבעיה היא בעיקר החום הרב בימי הקיץ, אך גם ימי החורף הקרים דורשים בידוד. בימי הקיץ החום חודר דרך הקירות והגגות ומגיע אל תוך המבנה. כתוצאה מכך הבית מתחמם. בבתים שאין בהם בידוד טוב, ניתן להרגיש את החום הנפלט מהקירות בשעות הערב, גם לאחר שהטמפרטורות בחוץ מתמתנות. והדברים הללו גורמים לכם להוציא אנרגיה רבה לצורך קירור הבית, דבר הגורם לעלויות גבוהות מאוד.

בעיית הבידוד באה לידי ביטוי גם בימי החורף. בימי החורף הקרים אתם מחממים את הבית ואינכם רוצים שהחום יתנדף, לכן חשוב שהקירות והגג יכילו שכבה מבודדת.
מחסור בבידוד יכול גם לגרום לבעיה נוספות, בעיית העיבוי. תופעה זו שכיחה בימי החורף כאשר הטמפרטורה בחוץ קרה ובתוך הבית חמה. במקרים אלו הלחות עלולה להתעבות על קירות הבית ולהפוך לטיפות מים; באופן דומה לצורה שבה פחית קרה ”מזיעה“ בימי הקיץ. התעבות המים גורמת לבעיות דומות לחדירת מים. היא יוצרת רטיבות בקיר והדבר יכול להביא להופעת עובש.

הצורך בבידוד נדרש בכל סוגי המבנים, מבתים פרטיים, דרך מבני ציבור, מבנים ציבורים ומתקני תעשייה. בכל מקום אנו עשויים למצוא חומרי בנייה שונים ואתגרים ייחודיים. גם בתחום הבידוד ישנן שיטות שונות לבידוד תרמי. ישנן שיטות המתאימות לבתים פרטיים ובנייני מגורים, ופתרונות המתאימים לשיטות הבנייה של מבנים ציבוריים ומסחריים.
הזנחה או ביצוע חובבני של עבודות בידוד ואיטום תעלה לכם ביוקר. היא תבוא לידי ביטוי בנזקים שונים ובעיות תחזוקה שיופיעו במבנה. אתם תמצאו את עצמכם מוציאים סכומים גדולים על עבודות תחזוקה שוטפת והוצאות אנרגיה.

דילוג לתוכן